23 Aralık 2013 Pazartesi

WoW Hakkında Bilmedikleriniz (6)

# Healing spelleri 30 yard range e sahipti ve her sınıfın range'i arttırmak için talentleri var idi.

# Barkskin cast time'ınızın uzamasına fakat daha hızlı melee attack yapmanızı sağlıyordu.

# Enslave Demon buff'ı dispellenebiliyordu, enslave edilmiş demon sahibine saldırabiliyordu.

# Druidlerin shapeshift'i Polymorph'u bozmuyordu.

# Channelled speller (Örnek; Arcane Missiles) interruptlanamıyordu.

# Oyun yayınlandığında gemiler ve zeplinler çok buglı ve sistemleri tam olarak oturmamıştı, bu yüzden sistemi oturtana kadar gemileri ve zeplinleri oyundan çıkardılar. Bunların yerine "Captain Placeholder" isimli NPC yi geçici olarak oyuna yerleştirdiler, bu npc oyuncuları ufak bir meblağ karşılığı teleport ediyordu. O kadar sevilmişti Captain Placeholder, oyundan kaldırıldığında birçok oyuncu yas tutmuştu.

# Thrown silahlarının limitli sayıda atış hakkı vardı, bittiğinde tamir ettirmeniz gerekiyordu. Bow/gun/crossbow'lar ok ve kurşun kullanıyordu, hunterların çantalarının büyük kısmı bunlara ayrılıyordu.

# TBC talenltlerinin takdim edildiği Vanilla patch'inde ayrıca Horde Paladin ve Alliance Shaman gearlarını da takdim ettiler. Fakat o an oyunda Horde Paladin ve Alliance Shaman olmadığından bu gearlar o an itibariyle çöptü.

# Darnassusdaki Night Elf guardların tümü dişidir. Blood Elf guardların tümü erkektir.

# WotLK Çin'de Ağustos 2010 da yayınlanmıştır, yani Avrupa ve diğer bölgelerden 2 yıl sonra.

# Japonya'da wow yok.

# Sylvanas'ın 3-4 tane değişik dublajcısının olduğunu biliyor muydunuz?

# Draenei oynanabilir bir ırk olarak TBC'nin yayınlanmasından 6-7 ay sonra sunuldu.

# Chris Metzen, Ragnaros/Nefarian/Thrall/Rexxar/Varian Wrynn/Deathbringer Saurfang/Algalon ve birçok karakterin dublajcısıdır.

# Azjol-Nerub şu anki ToC'un yerine raid olarak düşünülmüştü, fakat blizzard burasının çok büyük olduğunu farkedince yaptıkları herşeyi Old Kingdom ve Azjol-Nerub'un içine koydular. Bir demeçte Blizzard'ın WotLK ile yaşadığı en büyük hayal kırıklığı bir Azjol-Nerub bölgesi yapamamak olduğunu belirttiler. 

# En uzun zindan corpse run (cesedinize koşmak) Crossroads-Razorfen Downs arası idi çünkü Barrens'de tek bir tane mezarlık var idi. En uzun -zindan hairici- corpse run Blade's Edge Mountains'de buranın mezarlık sistemi düzelene kadar yaşanılıyordu.

# "Bind on pickup" eskiden "Bind on Acquire" idi.

# Herkes Spirit Healerları (mezarlıklardaki melekler) görebilirlerdi, evet canlılar dahil.

# Northern Barrens'de "Koiter" isimli bir spirit healer var. WoW'un geliştirilmesi esnasında hayatını kaybeden Blizzard sanatçılarından Micheal Koiter anısına oyuna yerleştirilmiştir.

# Battleground grup sistemi oturmamıştı (BG'ye girdiğinizde oyun otomatik olarak bir raid oluşturmuyordu), ve BG'ye girdiğiniz anda "INV PLZ!!!!" feryatlarından etrafı göremezdiniz.

# Death Knightlar Botth Bay'da gemideyken birini Deathgrip leyebilir ve bu da Deathgriplenen kişinin kıtanına diğer ucuna Alterac Mountains'in altına kadar uçmasına neden olurdu.
Video;
http://www.youtube.com/watch?v=aatKE0FF2m4

# Hunterlar 3 atış ile manalarını bitirirlerdi bu yüzden PvP de genellikle auto-shot takılırlardı. PvE de ise Feign Death attıktan sonra yemek yiyebilir ve gear değiştirebilirlerdi.

# Ne yazıkki Moonkinler 3 spell castı sonrası manayı bitirirlerdi, bu yüzden sadece /dance için kullanılan bir specc idi.

# Paladin Blessing'leri 5 dakika süreyle aktif kalıyordu. 40 man raidde son kişiye buff attığınızda ilk attığınız kişinin buffının 2-3 dakikası kalırdı. Bu yüzden raid boyunca buff atmakla uğraşırlardı.

# Warlock Death Coil yeteneğinin 10 dakika cooldown'ı vardı ve fear efekti yok idi.

# Silithus gibi bol böcekli bölgelerde bütün moblar elite idi, daha sonra oyundaki elite mobların büyük kısmı oyundan kaldırıldı.

# Warlocklar insanları BG'lere summonlayabiliyordu (BG'nin levelinden düşük yüksek ayırt etmeden).

# WoW'un en uzun hayatta kalan Boss'u "Ouro"dur (İlk Twin Emperors kill'inden 86 gün sonra öldürülmüştür) ve bunu C'thun ve Onyxia takip eder. Bunun sebebi ise opsiyonel ve AQ nin ilk zamanlarında müthiş bug"lı olmasından kaynaklanır.

# Warlocklar Ruins of Lordearon'da veya Raven Hill'de (Duskwood) detect invisibility buffını kullandıklarında level 50 civarı görünmez mobları görebilirler (sadece bu yöntemle görülebiliyorlar). Bu sayede Alliance warlocklar SW'de iken buraya çabucak ulaşıp shard toplayabiliyorlardı. Npc'nin wowhead Linki : Unseen

# Alpha'da "Survival Skills" diye bir meslek vardı ve ateş yakmak (cooking fire) ve meşale yapmak için kullanılıyordu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder