# Orjinal WoW Alpha boyunca, Scholomance outdoor elite bölgesi olarak tahmin ediliyordu (büyük ihtimalle şu an Sorrow Hill's in olduğu bölge), fakat oyun geliştiricileri bölgeyi o kadar büyük ve güzel yaptılar ki burayı instance haline getirme kararı aldılar.
# Başlangıçta shield (kalkan) ve buckler (küçük kalkan, siper) vardı. Roguelar ve Hunterlar buckler kullanabiliyorlardı, fakat sonradan bucklers oyundan kaldırıldı, Rogue ve Hunterlar artık kalkan kullanamıyorlar. Oyunda hala buckler isimli itemler bulanmakla beraber bunlar "shield" (kalkan) olarak sınıflandırılmışlardır.
# Survival Hunter'ın Melee specc'i idi ve level 60 da 100 damage den daha az hasar veren "Lacerate" adlı bir özelliğe sahip idiler.
# Priest'ın Discipline ağacı melee olarak düşünülmüştü (diğer oyunlardaki monk benzeri), bu da Inner Fire'ın attack power verme sebebiydi.
# Vanilla betada Dwarflar Mage olabiliyordu.
# Hunter'lar focus kullanıyordu ve öylece dururken focus üretiyorlardı. Bu hunterları dengesiz şekilde güçlü yapıyordu, bu yüzden hunterlara mana sistemi verildi.
# Birçok sınıf statlarını "ham rakam" olarak arttıran talentlere sahipti (Örneğin 20/40/60/80/100 spell hasarı (Yüzde değil sadece 100 spell hasar)), ayrıca bu hasar gear ve levele göre ölçeklenmiyordu.
# Vanillanın erken zamanlarında Spell Damage neredeyse yoktu. 30 Spell damage den az spell damage e sahip Mage görmek çok garip birşey değildi.
# Başlangıç bölgelerinde aynı statlara sahip pelerinlerin çok olma sebebi pelerinlerin armor tipine göre ayrılıyor olmalarıydı (leather/plate/mail gibi).
# STV'nin batı kıyısında 2 büyük ada var idi, bunlar oyundan kaldırıldı. Hatta düzeltilene kadar bu adaların olduğu yere waterwalking ve swim speed potion ile ulaşabilir, harita adının Isle of Doctor Lapidis ve Gillijim's Isle'ye dönüştüğünü görebilirdiniz.
# Elwynn Forest, Stormwind ve Westfall Blizzard'ın 2001 öncesi tasarladığı ilk alanlardı. Bu da diğer başlangıç bölgelerinden daha kötü olma sebebidir.
# Azshara'da Cata öncesi pek fazla quest olmamasının sebebi, Blizzard'ın buranın plan ve görüntüsünü iğrenç yapıp bunu çok geç farketmesiydi. Insanların buradan nefret edeciğini düşündüler ve daha sonra bir expansion için öylece bıraktılar.
# Orjinal tasarımda (Alphadan da önce) Alliance ve Horde 100er adet queste sahipti.
# Oyun yayınlandıpında Silithus'da quest ve önemli birşey yok idi ve bunlar daha sonra patch ile eklendi.
# 50 levelden sonra pek fazla quest yoktu ve oyuncular 50 levelden sonra level alabilmek için mob farmlamak zorunda kaldıkları hakkında şikayetlere başlayınca oyuna sonradan questler eklendi.
# Blackrock Spire, Stratholme ve Scholomance 15 kişilik raidler olarak ayarlanmıştı ve 15 kişi ile birlikte zordu, sonradan bunlar 5 kişilik hale getirildi (UBRS hariç, orası 10 man idi).
# TBC yayınlanmadan önce Deadmines portalına doğru blink atabilir, slow fall ile bitmemiş bir tünele girip oradan da Hellfire Peninsula'nın tasarı halini görebilirdiniz
# Emerald Dream'ın Vanilla dahilinde bölge/raid/content olarak yayınlanması düşünülüyordu. Fakat bu düşünceyi mahvettiler fakat Emerald Dream bölgeleri oyun dosyaları içinde hala duruyor ve resmi serverlarda ulaşılabilir değil.
# T2 setleri Molten Core'dan düşüyordu ve şekilleri daha değişik idi.
# Epic Mountlar oyun yayınlandığında sadece normal mountların renginin değişik armorsuz hali idi. Bunlar silindi ve yerine armorlu epic mountlar eklendi.
R.I.P
# Taurenlerin mountları yoktu. Plainsrunning adlı hızlı koşmalarını sağlayacak özellikleri vardı.
# Ironforge açık ara farkla oyunun en büyük şehri idi, çünkü 2 katlı idi ve diğer katı bugünkünden büyüktü. The Great Forge oyunda görülebilir halde idi.
# Gnomeregan diğerleri gibi bir şehir oalrak tasarlanmıştı ve Ironforge'dan buraya bir asansör var idi. Fakat bu düşünce ırklar arası dengesizlik yaratacağından burası instance'a çevrildi.
# Undercity de yön bulmak daha zordu bu yüzden ikinci kat silinmişti (Cata ile tekrar geldi fakat önemli birşey yok.)
# Human ve Orc Blizzard'ın ilk tasarladığı ırklardı.
# Human kadınları ve Orc erkekleri daha değişik modellemelere sahip idi.
# Alphadaki dişi troll tasarımlarını görseniz korkardınız.
# Goldshire çok daha büyüktü ve gerçek bir köye benziyordu. Fakat Blizzard sonradan diğer başlangıç bölge ve merkezlerini bu denli büyük yapamayacağını düşündü ve birçok Goldshire'daki birçok yapıyı sildi. Bölge büyüklüğünü diğer bölgeler için uygulanabilir hale düşürdü.
# Tüm grafik özellikleri oyunun yayınlanmasından itibaren arttırıldı fakat alphada grafikler daha gerçekçi görünüyordu (kalitesi ise şu anki halinden düşüktü) ve gerçekçiliği düşürdüler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder